پشم سنگ

عایق حرارتی صوتی و ضد حریق

پشم سنگ

عایق حرارتی صوتی و ضد حریق

  • ۰
  • ۰

یکی از راه های کاهش اتلاف حرارت و از دست رفتن انرژی، جلوگیری از نفوذ هوای بیرون به درون ساختمان می باشد. پیمانکاران و سازندگان ساختمان ها باید منابع و راهکارهای نفوذ هوا را بشناسند تا بتوانند راندمان حرارتی ساختمان را افزایش دهند.
تصور می شود که عایق حرارتی به تنهایی می تواند میزان نفوذ هوا به درون ساختمان را کنترل کند. اما باید توجه داشت که ساختمان یک سیستم یکپارچه می باشد و هیچ عایقی به تنهایی نمی تواند یک سیستم کنترل نشتی هوای پایدار فراهم کند.

 
راهکارهای کاهش نفوذ هوا به درون ساختمان

تخته ها و پلیت های عایق حرارتی باید به دقت محکم شوند و درزگیری های لازم در قسمت های مختلف ساختمان نصب گردند، به اطراف لوله ها و منافذ نیز توجه کنید تا از نفوذ هوا از این قسمت ها جلوگیری شود.
صرف نظر از نوع عایق حرارتی مورد استفاده، مطالعات انجام شده نشان داده است که انواع عایق ها به یک میزان در جلوگیری از نفوذ هوا موثر هستند.

مقاومت در برابر عبور جریان هوا بطور کلی با استفاده از تخته های گچی (77%) و پوشش ساختمان (12%) صورت می گیرد. بقیه مقاومت در برابر نفوذ هوا از طریق درزبندی صحیح شکاف های اطراف داکت ها، لوله ها و دودکش های ساختمان صورت می گیرد. درزبندی این شکاف ها اسپری فوم عایق و عایق های خام فله ای صورت می گیرد.
تمام ساختمان یک سیستم یک پارچه می باشد و نفوذ هوا در تمام قسمت های یک ساختمان رخ می دهد، حفره هایی که در دیوار قرار دارند حدود 14% در نفوذ هوا نقش دارند.

برای رفع مشکل نفوذ هوا به درون ساختمان باید جریان هوا در ساختمان مشخص شود، اکثر قسمت های مهم توسط عایق های تخته ای (مانند عایق تخته ای پشم سنگ) پوشانده شوند و شکاف ها و درزها با استفاده از عایق اسپری شوند پوشانده شوند.
برای رسیدن به یک سیسم یکپارچه مقاوم در برابر نفوذ هوا باید عایق ها بطور کامل درزگیری شوند. عایق های پشم سنگ با ملات مناسب می توانند عملکرد بسیار خوبی در عایق کاری حرارتی با بیشترین کاهش نفوذ هوا و مناسب ترین قیمت داشته باشند.

با اینکه از عایق اسپری شونده فومی می توان برای پر کردن منافذ و شکاف ها استفاده کرد اما از آن ها به نحو صحیح استفاده نمی شوند و همه مشکلات نشتی هوا را بر طرف نمی کنند. از طرفی استفاده از عایق های فومی اسپری شوند بسیار پر هزینه می باشند. از این رو بهتر است برای دستیابی به یک سیستم یکپارچه مقاوم در برابر نفوذ هوا و کنترل جریان هوا از عایق های تخته ای پشم سنگ، پشم سنگ لحافی و پشم سنگ خام فله ای استفاده کرد که از نظر هزینه مقرون به صرفه می باشند و همچنین عملکرد حرارتی بسیار خوبی دارند.


منبع: http://www.paramisrockwool.com/fa/blog/509-عایق-حرارتی-و-نکاتی-در-مورد-نفوذ-هوا-به-ساختمان


  • ۹۷/۰۸/۲۷
  • پشم سنگ پارامیس پارامیس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی