پشم سنگ

عایق حرارتی صوتی و ضد حریق

پشم سنگ

عایق حرارتی صوتی و ضد حریق

  • ۰
  • ۰

عایق کاری بدنه خودرو

عایق کاری حرارتی خودرو نیز مانند عایق کاری ساختمان مهم می باشد و اگر شما بخواهید در زمانی که در ماشین خود درحال رانندگی و یا مسافرت هستید احساس راحتی داشته باشید، باید ماشین تان عایق کاری حرارتی شده باشد، و این مهم نمی باشد که در چه شرایط آب و هوایی هستید.
عایق کاری حرارتی خودرو یکی از مراحل زمان بر و مهم در طراحی و ساخت خودرو می باشد و باید بصورت اصولی انجام شود.

اگر از نحوه ی انتقال گرما آگاه باشید، می دانید که حرارت به سه طریق در محیط منتشر می شود و اگر بخواهید دمای داخل خودرو خود را کنترل کنید و از انتقال گرما به بیرون جلوگیری کنید، باید از انتقال حرارت از طریق این سه روش جلوگیری شود.


 
جلوگیری از حرارت از طریق تابش

یکی از قسمت های خودرو که باعث انتقال گرما از طریق تابش می شود، شیشه ها می باشد. تابش نور خورشید به درون خودرو از طریق شیشه ها باعث گرم شدن محیط داخلی آن می شود، این پدید ممکن است در زمستان برای شما خوشایند باشد اما در تابستان این گرما رضایت بخش نیست. یکی از کارهایی که می توان در این مورد کرد استفاده از بازتابنده های حرارت است.
با این روش می توان از انتقال حرارت تابشی از بیرون به درون خودرو جلوگیری کرد. البته برای انتقال حرارت از روش های دیگر باید از عایق های متفاوت استفاده کرد.


جلوگیری از انتقال حرارت

یکی دیگر از روش های انتقال حرارت، همرفت می باشد. در این طریق بدنه ماشین توسط نور خورشید گرم می شود و سپس این گرما از طریق همرفت به محیط داخلی خودرو وارد می شود. و یا در زمستان گرمای داخلی از با از طریق مکانیسم همرفت و از جداره خودرو به بیرون منتقل می شود.
برای جلوگیری از انتقال حرارت از طریق همرفت، بدنه خودرو باید عایق کاری شود. در سقف خودرو باید از یک عایق حرارتی ضخیم استفاده شود تا از بیرون رفتن گرما در زمستان جلوگیری شود.
اگر نتوان با عایق کاری حرارتی بدنه خودرو به طور کامل مانع از انتقال حرارت شد، حداقل می توان سرعت انتقال حرارت را کاهش داد.
عایق کاری حرارتی خودرو باعث می شود در هر فصلی از سال از فضای داخلی آن لذت ببرید.


منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/570-اهمیت-عایق-کاری-بدنه-خودرو

  • ۹۸/۰۲/۰۹
  • پشم سنگ پارامیس پارامیس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی