پشم سنگ

عایق حرارتی صوتی و ضد حریق

پشم سنگ

عایق حرارتی صوتی و ضد حریق

  • ۰
  • ۰

اگر بخواهید برای عایق کاری منزل خود، عایق حرارتی بخرید با انواع عایق های حرارتی که دارای ویژگی ها، معایب و مزایای مختلف هستند رو به رو می شوید. اگر عایق های حرارتی را بشناسید و از معایب و مزایای آن ها با خبر باشید قطعا می توانید انتخاب مناسبی با توجه به نیازها، الزامات و فاکتورهای مورد نظرتان داشته باشید.
در اینجا سعی شده است 5 عایق حرارتی متداول که در بازار یافت می شود معرفی گردد، تا شما شناخت بهتری از این عایق ها، ویژگی ها و معایب آن ها داشته باشید و بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.


 
- عایق پشم سنگ و پشم سرباره

عایق پشم سنگ از سنگ بازالت و عایق پشم سرباره از سرباره کوره کارخانه فولاد و ذوب آهن تولید می شوند. این عایق ها قابل بازیافت می باشند و از اینرو با محیط زیست سازگار هستند. عایق پشم سنگ و پشم سرباره علاوه بر اینکه عایق حرارتی است، عایق صوت نیز می باشد و مقاومت بسیار بالایی در برابر حریق دارد و قابل اشتعال نمی باشد و این به ایمنی خانه شما در برابر حریق کمک می کند.
عایق پشم سنگ و پشم سرباره سازگار با مصالح ساختمانی است و محلی برای رشد قارچ ها و موجودات موذی نمی باشد. اگر می خواهید فضای زیادی را عایق کاری کنید این عایق حرارتی مناسب می باشد.

 
- فایبر گلاس

عایق فایبر گلاس یا همان عایق پشم شیشه از شیشه بازیافتی تولید می شود و به دلیل ساختاری که دارد مناسب برای حرارت می باشد و مقاوم در برابر حریق می باشد. اما به دلیل همین ساختاری که دارد اگر به درستی نصب نشود، دارای خطرات زیادی می باشد.
الیاف پشم شیشه اگر به ریه وارد شوند می تواند باعث آسیب های جدی شود. اما اگر نکات ایمنی در هنگام نصب به درستی رعایت شود، مشکلی ایجاد نمی کند. در هنگام نصب فایبر گلاس حتما از دستکش، ماسک و عینک های مخصوص استفاده کنید و نکات ایمنی را رعایت کنید.

 
- عایق سلولز

این عایق حرارتی از موادی مانند کاغذ و مقوا تولید می شود و به همین دلیل یکی از عایق های بسیار سازگار با محیط زیست به حساب می آید. این عایق به دلیل ساختاری که دارد می تواند مانع از انتشار آتش شود.
ساختار عایق سلولز از مواد فشرده است که باعث می شود اکسیژن به درون آن وارد نشود و مقاومت خوبی در برابر حریق داشته باشد. این عایق حرارتی دو عیب دارد که باعث شده استفاده از آن محدود شود، یکی بخاطر موادی است که در ساخت آن استفاده می شود و بعضی از افراد نسبت به آن حساسیت دارد و دیگری تعداد کم متخصصان نصب این عایق می باشد.


منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/568-5-عایق-حرارتی-متداول-عایق-کاری

  • ۹۸/۰۲/۰۹
  • پشم سنگ پارامیس پارامیس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی