پشم سنگ

عایق حرارتی صوتی و ضد حریق

پشم سنگ

عایق حرارتی صوتی و ضد حریق

۱۰ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

وظیفه و عملکردی که عایق حرارتی در یک ساختمان و یا در هر سازه ای انجام می دهد حفظ گرما در ناحیه گرم و یا سرما در ناحیه سرد است. انواع مختلف عایق حرارتی موجود است که شامل عایق های معدنی (پشم سنگ، پشم سرباره، پشم شیشه)، پلی یورتان، فوم گلاس، سلولوز و فایبر گلاس می باشد.
اگر خانه ای عایق کاری نشود و یا عایق کاری آن به درستی انجام نشود، بیش از دو سوم انرژی در آن تلف می شود.
عدم عایق کاری قابلیت حفظ گرما و یا سرما را در یک ساختمان به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. نمودار منافذی که گرما را از ساختمان خارج می کنند، نشان می دهد گرما بصورت مدام از ناحیه گرم به ناحیه سرد در حال چرخش است. وجود عایق حرارتی باعث پایداری و حفظ گرما در نواحی مختلف ساختمان می شود و از ورود هوای سرد جلوگیری می کند (و یا در تابستان مانع از خروج هوای خنک از ساختمان و ورود هوای گرم بیرون به درون ساختمان می شود). با وجود عایق ثابت حرارتی و در پی آن آسایش حرارتی تامین می شود.

 
عایق کاری ساختمان


عایق کاری حرارتی ساختمان باعث می شود دمای آن در زمستان 5 درجه گرمتر و درتابستان 10 درجه خنک تر شود.
عایق های حرارتی با توجه به عملکرد آن ها:
1- عایق های حرارتی که در ساختار آن ها حباب هایی وجود دارد و این حبابت ها باعث کاهش انتقال حرارت می شود.
2- عایق های حرارتی که حرارت را باز می تابانند و در پشت آن ها باید حدود 20 میلیمتر فاصله هوایی در نظر گرفت.

انواع موادی که در عایق های حرارتی بکار می روند:
از مواد بسیار متنوعی در ساخت عایق های حرارتی استفاده می شود و مرتبا نیز به آن ها اضافه می شود. خواص عایق های حرارتی عمدتا به ترکیبات بکار رفته در آن ها بستگی دارد. عایق های حرارتی معمولا به 5 دسته تقسیم می شوند و نمونه های بسیاری از عایق های ویژه از این نوع به وجود می آیند.

 
عایق ها چگونه ارزیابی می شوند؟

یکی از فاکتورهای مهم در ارزیابی عایق های حرارتی، مقاومت حرارتی آن ها می باشد. هر چقدر مقدار این فاکتور بیشتر باشد، عایق میزان حرارت کمتری از خود عبور می دهد و صرفه جویی بیشتری در مصرف انرژی صورت می گیرد. بنابراین به جای مقایسه ضخامت عایق ها با هم باید میزان مقاومت حرارتی آن ها را با هم مقایسه کرد.
عایق های حرارتی با مقاومت حرارتی یکسان در میزان صرفه جویی در انرژی با هم برابر هستند و باید قیمت و دیگر ویژگی ها را به همراه محل مناسب کاربرد آن ها با هم مقایسه کرد.

 
در چه مکان هایی از ساختمان باید از عایق حرارتی استفاده کرد؟

سقف ها: عایق کاری حرارتی سقف ها باعث کاهش مصرف انرژی برای گرمایش و سرمایش ساختمان می شود این مقدار کاهش 35% تا 45% می باشد.
دیوارهای خارجی: حدود 15% از انرژی ساختمان از طریق دیوارها اتلاف می شود و عایق کاری آن ها باعث صرفه جویی در این میزان انرژی می شود.
کف ساختمان: عایق کاری کف ساختمان میزان مصرف انرژی را در زمستان تا 5% کاهش می دهد.
لوله های آب گرم: برای عایق کاری حرارتی لوله های آب گرم می توان از عایق های لوله ای پشم سنگ و یا عایق های پتویی استفاده کرد.
عایق های لوله ای بطور ویژه برای عایق کاری لوله ها ساخته شده اند و نصب آن ها بسیار آسان می باشد.


منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/469-عایق-حرارتی-و-عایق-ساختمان

  • پشم سنگ پارامیس پارامیس
  • ۰
  • ۰


200 تن از محصولات پشم سنگ در پروژه عایق کاری نیروگاه Pembroke استفاده شده است. عایق حرارتی پشم سنگ لوله ای و عایق پتویی دوخته شده بکار رفته عملکرد حرارتی موثر و بسیار کارآمدی داشتند.

 
چالش های این پروژه

برای داشتن بالاترین استانداردها، نیروگاه برق Pembroke باید نشان دهد که اقدامات موثر را برای کاهش هرگونه ریسک در محل انجام داده است، مطابق با مقررات کنترل پیشگیری از آلودگی PPC (Pollution Prevention Control).
چالش پیش رو در این پروژه، عایق کاری سیستم بخار با فشار بالا می بود، سیستمی که شامل 99% خطوط لوله و 1% فلش ولو می باشد. سیستم عایق کاری همچنین باید به نحوی طراحی شود که از آسیب دیدن افراد در برابر لوله های حاوی بخار که ممکن است دمای آن ها تا 350 درجه سیلسیوس برسد، محافظت کند.

 
راه حل های عایق پشم سنگ

در عایق کاری نیروگاه از 200 تن عایق حرارتی و ضد حریق پشم سنگ استفاده شده است، عایق پشم سنگ لوله ای و عایق پتویی دوخته شده. پشم سنگ دارای عملکرد حرارتی بسیار موثری می باشد.
متخصصان در ضمینه عایق کاری دمای لوله ها را بررسی کردند و محاسبات لازم را انجام دادند تا ضخامت مناسب عایق را برای رسیدن به دمای مورد نظر بدست آوردند. سپس عایق لوله ای و عایق پتویی بر روی لوله و قسمت های مورد نظر نصب شد. در نتیجه این عایق کاری باعث کاهش دمای سطوح عایق شده تا دمای حدود 55 درجه سانتیگراد شده است.
در عایق کاری سطوحی با دمایی تا این حد بالا، خطر آتش سوزی آشکار است، با این حال محصولات پشم سنگ مقاوم در برابر آتش می باشد، مقاومت پشم سنگ در براب حریق تا دمای 1000 درجه سلسیوس می باشد.
ویژگی دیگری که محصولات پشم سنگ دارند، عایق صوتی بودن آن ها است، این ویژگی تاثیر مهمی در کاهش سطح صدا در نیروگاه شده است.

 
ویژگی های پشم سنگ

- مقاومت حرارتی بسیار خوب
- مقاومت در برابر آتش تا دمای 1000 درجه سلسیوس

- طول عمر بالا، طول عمری برابر با طول عمر سازه (بنابراین نیازی به عوض کردن آن ها نمی باشد)


منبع:

http://paramisrockwool.comfa/blog/468-عایق-کاری-نیروگاه-برق-pembroke-با-پشم-سنگ

  • پشم سنگ پارامیس پارامیس
  • ۰
  • ۰

اتمام عایق کاری سقف مخزن

همانند دیوارهای مخازن، روش ها مختلفی برای عایق کاری سقف مخازن وجود دارد. انتخاب سیستم مناسب به مقدار زیادی به قطر مخازن و ماهیت درزها و شکاف های درون دیواره مخازن بستگی دارد. بعلاوه، طراحان و صاحبان کارخانه ممکن است نیازهای خاصی داشته باشند که این نیازها نیز در طراحی سیستم عایق کاری تاثیر گذار می باشد.
عایق حرارتی بطور معمول با ورقه های آلومینیومی پوشانده می شود، بصورت پرچ شده و یا به شکل قسمت های شعاعی. چونکه سقف مخازن در معرض لایه لایه شدن و آسیب دیدن هستند و ممکن است باعث آسیب به پیچ ها شود.
اگر جوش دادن سقف امکان پذیر نباشد، قطعات شعاعی فولاد را می توان در مرکز سقف به یکدیگر قلاب کرد.

در بسیاری از موارد، یکی از جنبه های حیاتی در عایق کاری تانک و مخازن جلوگیری از ورود آب باران به درون عایق حرارتی می باشد. تجمع آب می تواند باعث خوردگی شدید مخازن نگهداری شود. لازم است اقدامات احتیاطی درست قبل از عایق کاری انجام شود تا کیفیت عایق کاری را تضمین شود و باعث دوام و ماندگاری عایق حرارتی برای مدت طولانی شود.

 




برآمدگی روی سقف مخازن

برآمدگی های موجود بر روی سقف مخازن ممکن است باعث نشتی آب باران و یا آلودگی شیمیایی به دلیل پر کردن بیش از حد مخازن شود. تعداد برآمدگی ها بر روی سقف مخازن را تا حد ممکن در حداقل تعداد ممکن نگه دارید.
 
راه رفتن بر روی سقف

همواره احتمال راه رفتن افراد بر روی سقف مخازن وجود دارد. برای اطمینان از اینکه سیستم عایق کاری در برابر رفت و آمد پرسنل در امان است، از اسلب های مقاوم در برابر فشار استفاده می شود. اگر قطر مخازن آنقدر بزرگ باشد که امکان استفاده از عایق های تخته ای سخت وجود نداشته باشد، از عایق های تخته ای انعطاف پذیر به همراه سازه محافظت کننده استفاده می شود. محل عبور افراد باید به وضوح مشخص شده باشد.


منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/466-عایق-کاری-مخازن-ذخیره-سازی-مواد-4

  • پشم سنگ پارامیس پارامیس
  • ۰
  • ۰

اتصال بین دیواره مخزن و سقف آن

یک سپر جلوگیری از ورود آب باران در شکاف بین مخزن دیواره و سقف آن نصب می شود تا از نشت آب به درون عایق حرارتی جلوگیری کند. نرده/حفاظ ایمنی را بر روی این سپر آب باران جوش داده می شود.
اتصال بین دیواره و سقف

tank insulation with rockwool 783

اتصال بین دیواره مخزن و سقف آن به همراه نرده

 tank insulation with rockwool 784


برآمدگی های روی دیواره مخزن

برآمدگی های موجود بر روی جداره مخازن ممکن است باعث نشت باران و یا مواد شیمیایی به درون عایق حرارتی شوند. بنابراین باید تا حد امکان تعداد این برآمدگی ها را به حداقل رساند. تصاویر زیر نحوه ی عایق کاری حرارتی این برآمدگی ها را بر روی دیواره مخازن نشان می دهد.

tank insulation with rockwool 785


منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/463-عایق-کاری-مخازن-ذخیره-سازی-مواد-3

  • پشم سنگ پارامیس پارامیس
  • ۰
  • ۰

پوشش عایق حرارتی - روکش عایق حرارتی

معمولا از روکش های فلزی به منظور پوشش عایق نصب شده بر روی دیواره و سقف مخازن عایق کاری شده استفاده می شود. آلومینیوم به دلیل وزن پایینی که دارد، قیمت کم و راحتی نصب، معمولا برای روکش عایق بکار می رود.
در موقعیت های ویژه (مقاوم در برابر آتش، محیط خورده و ...) موادی دیگری مانند فولاد ضد زنگ ممکن است استفاده شود.

حلقه نگهدارنده

در مخازن عایق کاری شده با ارتفاع بالا، زمانی که عایق های حرارتی بر روی هم قرار می گیرند، وزن عایق بالایی می تواند به لایه های عایق قرار گرفته در قسمت های پایین آسیب برساند.
به منظور اجتناب از آسیب دیدن عایق حرارتی، در مواردی که ارتفاع مخزن بیشتر از 4 متر می باشد حلقه های نگهدارنده افقی نصب می شود. فاصله بین حلقه های نگه دارنده نباید بیشتر از 3 متر باشد. ساختار باید به نحوی باشد که آب نشت شده بتواند از عایق خارج شود.


انبساط

مخازن بزرگ نگهداری مواد به دلیل تغییرات دما و یا پر شدن از مواد، منبسط می شوند و همچنین تخلیه مواد (که در اصلاح به آن  bulgingمی گویند) ممکن است باعث منقبض شدن آن ها بشود. این عوامل باعث افزایش/کاهش قطر مخزن می شوند.
برای مثال، یک مخزن ذخیره سازی با قطر 20 متر، در میانگین دمای 220 درجه سانتیگراد افزایش قطری در حدود 60 میلیمتر دارد. این افزایش باعث می شود محیط مخزن حدود 180 میلیمتر افزایش یابد. برای جلوگیری از وارد شدن فشار/تنش به محافظ عایق حرارتی (ورقه های آلومینیومی) باید از مواد مناسب برای عایق کاری استفاده کرد.
در دماهای بالا پیش بینی مقدار بیشتر انبساط را بکنید با نصب ورقه های پروفیل.



نردبان و ورودی انسان

در هنگام طراحی، اجرا و نصب مخازن ذخیره سازی فضای لازم برای نصب عایق حرارتی باید در نظر گرفته شود. نردبان و جداره تانک باید به اندازه کافی از هم فاصله داشته باشند تا بتوان بین آن ها عایق حرارتی نصب کرد. عایق کاری محل ورود نفر به درون مخزن نیز باید امکان پذیر باشد به نحوی که بعد از عایق کاری نیز امکان ورود مهیا باشد و به عایق حرارتی نیز آسیب رسانده نشود.

دیواره مخزن و اتصال آن به پایه

زمانی که مخزن پر می شود، تنش هایی ممکن است به اتصالات و جوش بین دیواره و پایه مخزن وارد شود. برای مواردی که لازم به بازرسی هست، 50 سانتیمتر ابتدای دیواره نباید عایق کاری شود. اولین حلقه نگهدارنده معمولا بالای این سطح، جوش داده می شود؛ آب نشت یافته می تواند از این مکان از عایق خارج شود.

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/460-عایق-کاری-مخازن-ذخیره-سازی-مواد-2

  • پشم سنگ پارامیس پارامیس
  • ۰
  • ۰

ذخیره سازی مواد خام، سوخت و محصولات پایانی، تقریبا یکی از مهمترین مواد در بسیاری از صنایع می باشد. بطور کلی، از تانک ها و مخازن بزرگ برای ذخیره سازی مواد خام، سوخت ها و محصولات پایانی استفاده می شود. در حالی که مخازن کوچک و وسل ها در ذخیره سازی های موقت و مواد نیمه ساخته کاربرد دارند. برای ایزوله نگه داشتن مواد و اطمینان از پایداری و ایمن بودن آن ها، مهم است که دمای داخل مخازن بین محدوده دمایی مشخصی ثابت نگه داشته شود.

در صنایع استانداردهای شدیدی برای شرایط دمایی مواد ذخیره شده در تانک ها در نظر گرفته شده است. در زیر مثال هایی از این مخازن آورده شده است:
- در صنایع غذایی، مخازن نگهدارنده شیر مخازن بزرگی هستند که برای نگهداری و خنک کردن شیر در دمای پایین استفاده می شود.
- تجهیزات ذخیره سازی برای گازهای مایع شده مانند LNG، در دمای بسیار پایین تا -168 °C کار می کنند. تا از تبخیر و یا انبساط گازهای مایع شده که باعث ایجاد مشکلات ایمنی می شود، جلوگیری شود.
- در صنایع پتروشیمی، بسیاری از تجهیزات ذخیریه سازی در دمایهای بالا، از  30°C تا 220 °C کار می کنند تا از خراب شدن و ته نشینی موادی مانند قیر نفتی جلوگیری کنند. ته نشینی این مواد باعث ایجاد مشکل در پمپ کردن و یا تخلیه آن ها می شود.

در نتیجه: عایق کاری تانک ها و مخازن نگه داری یک فاکتور مهم در عملکرد آن ها می باشد. عایق کاری اهداف زیر را نیز دنبال می کند:
    • کاهش هزینه ها: عایقکاری بطور موثری باعث کاهش اتلاف حرارت و در اصطلاح نفس کشیدن مواد می شود. میزان صرفه جویی که در عایق کاری مواد گرم می شود، حتی در مواد با دمای پایین (30 °C)، بطور معمول کمتر از 1 سال است، در صورتی که طول عمر عایق حرارتی چندین سال می باشد.
    • محیط زیست: عایق کاری علاوه بر اینکه باعث کاهش هزینه ها می شود، موجب می شود میزان گاز دی اکسید کربن کمتری در جو منتشر شود. کاهش میزان موادی که از طریق تنفس مخازن از دست می روند نیز به حفظ محیط زیست کمک می کند.
    • کنترل فرایند تولید: عایق کاری مانع از یخ زدگی و یا گرم شدن تانک ها از طریق تابش نور خورشید می شود. همچنین عایقکاری باعث کاهش نیاز به سرمایش مواد ذخیره شده در دمای پایین می شود.
    • ایمنی: عایق کاری مقاوم در برابر حریق خطر سوختن مواد قابل احتراق را از طریق آتشی که در بیرون مخازن وجود دارد، کاهش می دهد. عایق با کم کردن دمای سطح از تماس با سطح داغ محافظت می کند.

طراحی دقیق سیستم عایق کاری عمدتا به ایزومتریک و محل قرار گیری مخازن ذخیره سازی، نوع ماده ذخیره شده و هدف عایق کاری، بستگی دارد. مثال های که در زیر آورده شده است منحصر به عایقکاری مخازن گرم و مخازن قرار گرفته در محیط باز می باشد. مخازنی که برای ذخیره سازی در صنایع استفاده می شوند بسیار متنوع هستند و مثال های زیر نمی تواند شرایط خاص هر مورد را در نظر بگیرند. شما باید تعیین کنید که محصولات و ساختار توصیف شده مناسب برای کاربرد مورد نظر شما می باشد یا نه.

استانداردهای و الزامات قابل اجرا نیز باید مورد توجه قرار گیرد. چند نمونه به شرح زیر است:
 DIN 4140: عایق کاری تاسیسات صنعتی و تاسیسات خدماتی ساختمان ها
 AGI Q05: ساخت کارخانه های صنعتی
AGI Q101: عایق کاری نیروگاه ها
 CINI-Manual: "عایقکاری در صنعت"

 
انتخاب عایق حرارتی

در مواردی که تانک های ذخیره سازی در محیط باز قرار دارند، مهم است از عایق حرارتی استفاده کنیم که ضریب انتقال حرارت پایینی داشته باشد و سیستم عایق کاری به خوبی در برابر نفوذ آب ایزوله شود. عایق های تخته ای انعطاف پذیر پشم سنگ بطور وسیعی در عایق کاری دیوارهای تانک ها و مخازن استفاده می شود. استفاده از عایق های پتویی دوخته شده که مقاومت پایین در برابر فشارهای وارده دارند، توصیه نمی شود. اگر بر روی سطح عایق کاری رفت و آمد صورت می گیرد و انتخاب عایق حرارتی که در برابر فشارهای وارده مقاوم باشد ممکن نباشد، در مکان هایی که رفت و آمد صورت می گیرد از سازه پشتیبانی استفاده کنید تا از تخته های عایق محافظت کند. در دماهای بالای 100 درجه سانتیگراد، بکار بردن دو لایه عایق حرارتی پیشنهاد می شود.

 
عایق کاری سقف مخازن

عایق کاری مخازن آسان نمی باشد. اگر عایق حرارتی به درستی نصب نشده باشد و یا تعمیرات  و نگهداری از آن به خوبی انجام نشود، ممکن است خوردگی سقف مخازن اتفاق بیفتد. بنابراین، کارخانه های بسیاری تمایل دارند که سقف مخازن را عایق کاری نکنند.
معمولا تصور میشود که هوای موجود در بالای سیالات داغ مانند یک عایق در بالای سقف مخازن عمل می کند. به هر حال این تصور بطور کامل درست نمی باشد. به دلیل اختلاف دمایی که بین سیالات داغ و سقف عایق کاری نشده مخازن وجود دارد همچنان مقدار همرفت بالایی وجود دارد و این باعث می شود مقدار قابل توجهی گرما از دست برود.
عایقکاری سقف ها امکان پذیر است اگر از مواد عایق کاری مناسب استفاده شود و روش نصب عایق حرارتی صحیح باشد.


منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/459-عایق-کاری-مخازن-ذخیره-سازی-مواد-1

  • پشم سنگ پارامیس پارامیس
  • ۰
  • ۰

چالش های پیش رو

این ساختمان یک مرکز خرید و مکان تفریحی می باشد که از سال 1970 تا کنون تحت سه مرحله توسعه یافته است. هدف از توسعه این مرکز گسترش و تبدیل یک ساختمان معمولی به یک مکان برجسته بوده با محیطی عایق در برابر نفوذ صدا بوده است، محیطی که علاوه بر این بطور کامل در برابر آتش ایمن باشد. در طرح توسعه این مرکز خرید بخش جدید باید بر روی یک جاده موجود ساخته می شد، به همین دلیل محافظت از این قسمت در برابر آتش بسیار مهم می باشد. از جمله پارامترهای کلیدی دیگر در این طرح توسعه زیبایی ساختار بنا می باشد.

 
کاربرد عایق پشم سنگ

به منظور عایق کاری ساختمان Livingstone از عایق صوتی حرارتی و ضد حریق پشم سنگ استفاده شده؛ این عایق به طراح کمک می کند که تا نیازهای استراتژی مهندسی آتش را برای توسعه 70,000 فوت مربع فراهم کنند. عایق حرارتی پشم سنگ علاوه بر اینکه به دلیل داشتن ضریب انتقال حرارت بسیار پایین از اتلاف حرارت جلوگیری می کند، عملکرد صوتی بسیار خوبی که دارد، عایق پشم سنگ ضریب جذب صوتی بالایی دارد این پارامتر بطور ویژه در ساختمان های بزرگ مهم می باشد.
از پشم سنگ بطور وسیعی در سازهای فولادی مدرن استفاده می کنند. این عایق محافظ بسیار عالی در برابر آتش می باشد، استفاده از آن آسان و سریع می باشد و نیاز به نگهداری ندارد. پشم سنگ علاوه بر اینکه ضد حریق می باشد، در هنگام مواجه با آتش هیچ گاز سمی از خود منتشر نمی کند و این باعث شده که ایمنی بسیار قابل قبولی در برابر حریق داشته باشد.

 
مزایای استفاده از پشم سنگ

- سبک است و نصب آن آسان می باشد
- عایق حرارتی
- عایق صوتی
- عایق در برابر آتش
- عدم انتشار گازهای سمی
- با دوام چه در محیط بیرون ساختمان و چه داخل
- سازگاری با محیط پیرامون
- حفظ محیط زیست: قابل بازیافت می باشد


منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/456-عایق-کاری-ساختمان-livingstone-center-با-عایق-پشم-سنگ

  • پشم سنگ پارامیس پارامیس
  • ۰
  • ۰

عایق تخته ای و عایق کاری دیوار

عایق حرارتی صوتی پشم سنگ تخته ای یکی از پرکاربردترین عایق ها در صنایع و عایق کاری ساختمان می باشد.  در فرایند تولید عایق تخته ای پشم سنگ، الیاف تولید شده به وسیله پاشش رزین به یکدیگر متصل می شوند و در دستگاه مخصوص تحت فشار قرار می گیرند تا الیاف در هم فرو روند و ساختاری یکپارچه و تخت به وجود آید. ضخامت و دانسیته عایق تخته ای با استفاده از برنامه ای که به دستگاه داده می شود مشخص می گردد. عایق های تخته ای پشم سنگ بصورت های تخته ای نیمه سخت و سخت تولید می شوند و برای عایق کاری سطوح صاف مانند دیوارها بکار می روند.

 
مکان های نصب عایق تخته ای

عایق های تخته ای بر روی سطوح صاف نصب می شوند، در سطوح شیبدار با شیب ملایم از عایق های تخته ای با دانسیته پایین استفاده میشود. پس از نصب پوششی بر روی عایق قرار داده می شود. بعضی از مکان هایی که از عایق تخته ای استفاده می شود به شرح زیر می باشد:
- ساختمان ها: در عایق کاری کف، دیوارها و سقف بکار می رود
- صنایع مانند پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاهها
- مراکز تهیه بخار
- فرودگاه ها و متروها
- کشتی ها و هواپیماها
- استودیوهای صدابرداری، سینماها، سالن های کنفرانس
- به عنوان هسته صدا گیر در ساندویج پانل ها
- سیستم های تهویه هوا

 
کاربرد عایق تخته ای در دیوارهای ساختمان

- عایق تخته ای در عایقکاری دیوارهای خارجی
- عایق تخته ای در عایق کاری دیوارهای داخلی
- ساندویچ پانل با هسته عایق تخته ای پشم سنگ


منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/455-%D8%B9%D8%A7%DB%8C%D9%82-%D8%AA%D8%AE%D8%AA%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D9%88-%D8%B9%D8%A7%DB%8C%D9%82-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%A7%D8%B1

  • پشم سنگ پارامیس پارامیس
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • پشم سنگ پارامیس پارامیس
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • پشم سنگ پارامیس پارامیس