پشم سنگ

عایق حرارتی صوتی و ضد حریق

پشم سنگ

عایق حرارتی صوتی و ضد حریق

  • ۰
  • ۰

یکی از مشکلاتی که آپارتمان نشینان با آن رو به رو هستند، سر و صدای راه رفتن طبقات بالایی می باشد. در گذشته ساختمان ها بدون عایق کاری ساخته می شدند بنابراین افرادی که در این آپارتمان ها ساکن هستند همواره با مشکل سر و صدای راه رفتن طبقه بالایی رو به رو هستند. استفاده از عایق صوتی بین طبقات مختلف باعث رفع این مشکل شده است.
بیشتر افراد در هنگام خرید یک آپارتمان به زیبایی آن توجه می کنند و به عایق کاری آن بی توجه هستند. اما صدای که از طبقات بالایی وارد ساختمان می شود در دراز مدت مشکل ایجاد می کند و موجب صلب آسایش ساکنان می شود.

 
برای عایق کاری صوتی ساختمان ها مخصوصا عایق کاری صوتی بین طبقات، ابتدا باید تشخیص داده شود که چه نوع صدای و نویزی ایجاد می شود. بیشترین مشکل را صدا در ساختمان ها را ابتدا نویز از نوع Airbourne و سپس نویز از نوع Impact ایجاد می کند. (صدایی که راه رفتن ساکنان طبقات بالایی از نوع نویز Impact می باشد.)
در یک تعریف کلی در مورد نویز می توان گفت، نویز صدایی است که بین اشیاء حرکت می کند، از آن ها عبور می کند و به گوش ما می رسد.

 
صدای Airborne

به صداهایی که از طریق هوا منتقل می شود، صداهای Airborne گفته می شود، مانند صدای تلویزیون، صدای صحبت کردن افراد، صدای تلفن و صدای رادیو. به صدای Airborne اغلب صدای محیط نیز گفته می شود.

 
صدای  Impact

صداهای Impact، صداهایی است که از طریق ضربه به یک سطح ایجاد می شود، مانند راه رفتن افراد و یا دویدون بر کف ساختمان. صدای  Impactحتی می تواند باعث ایجاد لرزش شود.


منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/582-عایق-کاری-صوتی-کف-ساختمان-و-جلوگیری-از-سر-و-صدای-طبقات-بالا

  • ۹۸/۰۳/۱۱
  • پشم سنگ پارامیس پارامیس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی