پشم سنگ

عایق حرارتی صوتی و ضد حریق

پشم سنگ

عایق حرارتی صوتی و ضد حریق

  • ۰
  • ۰

بهترین عایق حرارتی ساختمان

ما همواره در انتخاب هایمان به دنبال بهترین ها هستیم، بهترین لباس، بهترین خودرو، بهترین مسکن و البته بهترین عایق برای عایق کاری ساختمانی که در آن زندگی می کنیم و یا زندگی خواهیم کرد. بهترین عایق حرارتی، عایقی است که بیشترین راندمان را داشته باشد تا به بهترین نحو از اتلاف حرارت جلوگیری کند. در فصل زمستان ساختمان را گرم نگه دارد و در فصل تابستان باعث خنک شدن آن شود. اما در کنار این مزیت مهم، عایق حرارتی مناسب باید ویژگی های دیگری نیز داشته باشد.

ویژگی های مهم عایق حرارتی

- مقاومت حرارتی بالا (R-value) برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی
- واکنش ندادن با عوامل خارجی و مصالح ساختمانی، از نظر شیمیایی خنثی باشد
- مقاوم بودن در برابر آتش، ضد حریق باشد
- در برابر عوامل میکروبی و قارچی از مقاومت خوبی برخوردار باشد
-  در برابر فشار و عوامل خارجی مقاوم باشد
- عمر مفید خوبی داشته باشد
- عایق صوتی نیز باشد

عایق های حرارتی مورد استفاده در ساختمان معمولا به دو دسته عایق های پلیمری و عایق های معدنی تقسیم بندی می شوند.

عایق های پلیمری: همانطور که از نام این عایق ها مشخص است ماده اولیه آن مواد پلیمری می باشد. مقاومت عایق های پلیمری نسبت به عایق های معدنی کمتر می باشد. این عایق ها در آتش مقاوم نیستند بنابراین به آن ها مواد ضد آتش اضافه می شود، اما در برابر رطوبت مقاومت خوبی دارند. عایق های پلیمری معمولا انعطاف پذیر نمی باشند به همین دلیل از آن ها در عایق کاری بدون سازه استفاده می شود.

عایق معدنی: مقاومت این نوع عایق ها نسبت به عایق های پلیمری بسیار بالا می باشد. عایق های معدنی در برابر آتش مقاومت بسیار خوبی دارند، محدوده دمایی آن ها 400 تا 700 درجه سانتیگراد می باشد. این نوع عایق ها معمولا در برابر رطوبت مقاوم نیستند و برای عایق کاری رطوبتی از لایه رطوبتی در عایق کاری استفاده می شود.

 
نکاتی که در انتخاب بهترین عایق حرارتی باید به آن ها توجه کرد

از مهم ترین نکاتی که در انتخاب عایق حرارتی باید به آن ها توجه کرد، ویژگی های خاص عایق می باشد. چنانچه عایق حرارتی مناسب انتخاب شود و ساختمان نیز به درستی عایق کاری شود میزان اتلاف انرژی در فصول گرم و سرد سال به حداقل مقدار ممکن می رسد که این باعث کاهش هزینه های ناشی از گرمایش و سرمایش ساختمان می گردد.
عایق های حرارتی که در عایق کاری ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند معمولا به صورت تخته ای، رولی و آجری می باشند. بعضی از عایق ها مقاومت حرارتی خوبی دارند و بعضی علاوه بر مقاومت حرارتی عایق صوتی خوبی نیز می باشند. انتخاب بهترین عایق حرارتی برای ساختمان امر مهمی می باشد که باید به دقت صورت گیرد.


منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/528-بهترین-عایق-ساختمان

  • ۹۷/۱۰/۲۹
  • پشم سنگ پارامیس پارامیس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی