پشم سنگ

عایق حرارتی صوتی و ضد حریق

پشم سنگ

عایق حرارتی صوتی و ضد حریق

  • ۰
  • ۰

 عایق کاری از داخل ساختمان
در این روش عایق حرارتی از داخل بر روی دیوار ساختمان نصب می شوند و بر روی آن صفحه گچی نصب می شود. عایق حرارتی توسط خمیری بر روی دیوار چسبانده می شود. برای آشنایی بیشتر می توانید به آموزش نصب پشم سنگ تخته ای زیر گچی مراجعه کنید.
شکل زیر نشان دهنده عایق کاری دیوار با این روش می باشد.




- عایق کاری حرارتی دیوار از بیرون ساختمان
همانطور که مشخص است در این روش عایق حرارتی بر سطح خارجی دیوار نصب می شود. این روش  برای ساختمان های ساخته شده و زمانی که تنها قصد دارید نمای خارجی ساختمان را بازسازی کنید مناسب است. در عایق کاری از خارج ساختمان ابتدا عایق حرارتی را بر روی دیوار نصب می کنند سپس شبکه فلزی بر روی عایق حرارتی نصب می شود و بر روی آن شبکه های تشکیل شده از الیاف شیشه قرار داده می شود که به وسیله پیچ های پلاستیکی به دیوار متصل می شوند. در شکل زیر این روش عایق کاری نشان داده شده است.



 

- دیوار دولایه
عایق کاری با دیوار دولایه به دو روش انجام می شود: -فقط با یک لایه میانی هوا و یا -با لایه میانی هوا و عایق حرارتی با هم.
در صورتی که دیوار بصورت دولایه ساخته شود و بین آن یک لایه هوا قرار گرفته باشد، گرما به میزان زیادی از آن عبور نمی کند. در این روش باید دقت شود که ضخامت لایه هوا بیشتر از 10 سانتیمتر نشود. در این دیوارهای باید برای خروج آبی که به لایه هوا می رسد پیش بینی های لازم صورت گیرد. در شکل زیر شمایی از این روش عایق کاری آمده است.



دیوار دولایه با عایق حرارتی و لایه هوا: بعد از ساخت دیوار داخلی، عایق حرارتی به وسیله بست ها و شبکه های مخصوص به دیوار نصب می شود و یک فاصله هوایی به فاصله کمتر از 10 سانتیمتر بین عایق حرارتی و دیوار خارجی در نظر گرفته می شود. اگر عایق حرارتی مورد استفاده از نوع عایق های معدنی باشد باید در سمت گرم دیوار پیش بینی قرار دادن بخار بند صورت گیرد. در شکل زیر شمایی از این روش عایق کاری آمده است.

 
 

روش های عایق کاری حرارتی سقف ساختمان

- روش متدوال عایق کاری سقف های شیب دار: در مناطقی که هوا گرم و مرطوب است، در فصول گرم سال در خارج ساختمان بخار آب وجود دارد و در صورت نفوذ بخار آب و مقاوم نبودن عایق حرارتی، باید در دو طرف عایق بخار بند قرار داده شود. در ساختمان های با سقف فلزی بطور طبیعی یک لایه هوای قابل تهویه در زیر پوشش سقف قرار داده می شود تا کارایی و طول عمر آن افزایش یابد. در شکل زیر جریان تهویه هوا نشان داده شده است.


 

- عایق کاری سقف تخت: در شکل های زیر سه روش مختلف عایق کاری سقف های تخت نشان داده شده است.

 

 



منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/538-روش-های-گوناگون-عایق-کاری-قسمت-های-مختلف-ساختمان-و-شیوه-اجرای-آن-2

  • ۹۷/۱۱/۰۱
  • پشم سنگ پارامیس پارامیس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی