پشم سنگ

عایق حرارتی صوتی و ضد حریق

پشم سنگ

عایق حرارتی صوتی و ضد حریق

  • ۰
  • ۰

یکی از خطراتی که هر بنا و ساختمانی را تحدید می کند، آتش سوزی است. سازه های فولادی اگر در معرض افزایش دما قرار گیرند استحکام خود را از دست می دهند، در هنگام آتش سوزی اگر سازه فولادی برای مدت زمان کافی گرم شود ضعیف می شود و نمی تواند باری که بر آن وارد می شود را تحمل کند و این باعث تخریب ساختمان و فرو ریختن آن در زمان آتش سوزی می شود. در این وضعیت اگر افرادی در ساختمان به دام افتاده باشند احتمال کمک و نجات آن ها به حداقل می رسد.
علاوه بر این اثر تابش گرما بر سازه های فولادی در هنگام آتش سوزی و بعد از آن نگران کننده است.

بعضی از ساختارهای داخلی فولاد در هنگام گرم شدن و سرد شدن به دلیل تنش گرمایی که به آن ها وارد می شود تغییر می کنند و این باعث به وجود آمدن نگرانی هایی پس از آتش سوزی می شود. نگرانی ها از در معرض آتش قرار گرفتن سازه های فلزی با افزایش دما افزایش می یابد.
در آزمایش های استاندارد از درجه حرارتی 1000 درجه فارنهایت (538 درجه سانتیگراد) به عنوان نقطه شکست فولاد استفاده می شود. اگر به یک سازه فولادی معمولی در دمای 538 درجه سانتیگراد گرما داده شود، تقریبا نصف استحکام خود را از دست می دهد.
- اشیاء فولادی با جرم حرارتی کم، سریعتر گرم می شوند.


 
پشم سنگ محافظ سازه های فلزی

استفاده از پوشش های ضد حریق بر روی سازه های فلزی مانع از انتقال و نفوذ حرارت به آن ها می شود و این از تغییر خواص و یا خمش صفحات فلزی در درجه حرارت های بالا جلوگیری می کند.
یکی از موادی که برای این منظور و به عنوان پوشش ضد حریق استفاده می شود عایق پشم سنگ می باشد. این عایق مقاومت بسیار خوبی در برابر حرارت دارد و می تواند از سازه های فولادی در برابر دماهای بالا تا 1000 درجه سانتیگراد محافظت کند. خواص ضد حریق پشم سنگ تا بیش از 4 ساعت باقی می ماند.

از ویژگی های پشم سنگ این است که نیاز به تعمیر و نگهداری ندارند، طول عمر آن برابر با طول عمر سازه می باشد و با تمام مصالح ساختمانی سازگار است و به آن ها آسیب نمی زند.


منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/542-پشم-سنگ-لایه-محافظ-سازه-های-فلزی-در-برابر-آتش

  • ۹۷/۱۱/۲۸
  • پشم سنگ پارامیس پارامیس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی