پشم سنگ

عایق حرارتی صوتی و ضد حریق

پشم سنگ

عایق حرارتی صوتی و ضد حریق

  • ۰
  • ۰

استفاده از پشم سنگ تخته ای در نمای ساختمان موجب کاهش اتلاف حرارتی از 30 تا 50% می شود. البته عایق کاری ساختمان با استفاده از پشم سنگ تنها موجب کاهش اتلاف حرارت و حفظ تعادل بین گرمایش و سرمایش نمی شود، بلکه از ویژگی عایق صوتی بودن پشم سنگ نیز استفاده می شود و مانع از ورود و یا خروج صدا می شود.



بطور کلی عایق کاری دیوارهای ساختمان می تواند در دو زمان متفاوت صورت گیرد، عایق کاری در هنگام ساخت و عایق کاری پس از ساخت دیوارها. عایق کاری در روش اول ضریب اطمینان بیشتری دارد زیرا عایق کاری از قبل پیش بینی شده است و با در نظر گرفتن شکل بلوک ها، دیوارها و خاصیت عایق صوتی بودن به میزان قابل توجهی بالا می رود و موج کاهش انعکاس و بازتاب صدا می شود. در این روش عایق کاری ساختمان از بیرون صورت می گیرد و باعث می شود اینرسی حرارتی در ساختمان افزایش یابد و تعادل گرمایی مناسبی ایجاد شود.

اگر عایق کاری ساختمان از داخل صورت گیرد، در زمان گرمایش دیوارهای خارجی ساختمان گرم نمی شوند و اینرسی حرارتی کاهش می یابد. بنابراین تغییرات دمایی ساختمان که به اصطلاح به آن لختی اینرسی می گویند، به شدت افزایش می یابد. این روش عایقکاری بیشتر برای فضاهای اداری با تجهیزات کنترل دما مطلوب مناسب است در این مکان ها تنها در ساعاتی از شبانه روز افراد در محل حضور دارند و گرمایش ساختمان تنها در این ساعات صورت می گیرد.

از عایق پشم سنگ در پانل های نمای ساختمان نیز استفاده می شود و این پانل ها نه تنها وظیفه زیبا کردن و نما دادن به ساختمان را دارد بلکه به دلیل کاربرد پشم سنگ داخل آنها باعث گرمایش ساختمان می شود و همچنین به عنوان عایق صوتی نیز عمل می کند و مانع از خروج صدا از ساختمان و یا ورود سر و صدای بیرون به درون آن می شوند.  بطور کلی استفاده از پشم سنگ در نمای ساختمان باعث تهویه هوای داخلی می شود.


منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/543-کاربرد-پشم-سنگ-تخته-ای-در-نمای-ساختمان

  • ۹۷/۱۲/۱۲
  • پشم سنگ پارامیس پارامیس

نظرات (۱)

  • لپ تاپ رو پامه دارم باهاش کار می کنم
  • لپ تاپ رو پامه دارم باهاش کار می کنم
        بابام اومده تو اتاقم میگه لپ تاپت روشنه؟
        میگم نه، رو زمین داشت گریه می کرد گذاشتمش رو پاهام آروم بگیره! بعد بهش میگم کاری داری باهاش؟
        میگه نه، صدای گریه ش تا تو اتاق من میومداومدم بهت بگم گناه داره بغلش کن!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی