پشم سنگ

عایق حرارتی صوتی و ضد حریق

پشم سنگ

عایق حرارتی صوتی و ضد حریق

  • ۰
  • ۰

ساندویچ پنل سقفی

هوای گرم به دلیل سبک تر بودن نسبت به هوای سرد به سمت بالا حرکت می کند و این روند طبیعی جریان هوا در ساختمان باعث می شود که میزان زیادی از گرما از طریق سقف هدر رود. یکی از قسمت های مهم ساختمان که برای جلوگیری از اتلاف انرژی باید عایق کاری شود، سقف می باشد.

یکی از مصالحی که در ساخت سقف سوله ها و ساختمان های صنعتی بکار می رود، ساندویچ پانل می باشد. ساندویچ پنل ها معمولا به صورت دو گروه سقفی و دیواری تولید می شوند و از مهم ترین ویژگی های آن ها این است که علاوه بر اینکه مصالحی سبک و با دوام برای ساخت سوله ها می باشند، عایق حرارتی نیز هستند. بکار بردن ساندویچ پنل ها در سقف موجب عایق کاری شدن سقف ها می گردد.


ساندویچ پانل ها از سه لایه تشکیل شده اند، دو لایه بیرونی ورقه های از جنس فولاد و یا آلومینیوم است و لایه میانی یک عایق حرارتی می باشد (مانند عایق تخته ای پشم سنگ).
نوع عایق حرارتی که در ساندویچ پانل ها استفاده می شود بسیار مهم است و اگر از عایق حرارتی استفاده شود که در برابر انتقال حرارت مقاومت بالایی نداشته باشند عملکرد ساندویچ پنل را به شدت کاهش می دهد و باعث هدر رفتن مقدار زیادی انرژی می شود.

ساختار و موادی که در ساخت ساندویچ پنل ها بکار می رود باعث شده است که سازه های ساخته شده با آن ها بسیار سبک باشد.
همچنین سبکی باعث شده حمل و جابجایی ساندویچ پنل ها آسان باشد که این کار کردن با آن ها را برای سازندگان آسان می کند. علاوه بر سبکی تنوع ظاهری ساندویچ پنل ها باعث راحتی استفاده از آن ها شده است. سبکی ساندویچ پنل ها نسبت به سیمان و آجر موجب شده که فونداسیون سالن های ساخته شده با آن ها سبک شود و در نتیجه در برابر زلزله مقاوم باشند.

با اینکه ساندویچ پنل ها سبک هستند اما مقاومت خوبی در برابر فشارها و ضربه هایی که به آن ها وارد می شود، دارند و به همین دلیل از آن ها در ساخت سقف و دیوارها استفاده می شود.

بخاطر دو لایه فولاد و یا آلومینیوم که در دو طرف ساندویچ پنل ها قرار دارد، در برابر رطوبت مقاوم هستند (بر خلاف سازه های چوبی) و طول عمر بالایی در شرایط آب و هوایی مرطوب دارند.

عایق حرارتی که در میانه ساندویچ پانل ها استفاده می شود باید در برابر حشرات موزی و قارچ ها مقاوم باشد، مانند عایق پشم سنگ.

موارد استفاده از عایق ساندویچ پنل سقفی: از ساندویچ پنل ها بطور کلی در ساخت ساختمان های صنعتی استفاده می شود اما از این عایق می توان برای ساخت سقف سوله ها، ورزشگاه ها، ویلاها و ... نیز استفاده کرد.


منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/555-عایق-کاری-سقف-با-ساندویچ-پنل-سقفی

  • ۹۷/۱۲/۲۹
  • پشم سنگ پارامیس پارامیس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی